• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kan man göra så här med samlingslån??

H

Hanna86

Gäst
Poäng: 0
Vi sökte ett lån via Advisa och fick ett erbjudande från Forex bank och ett från Collector. Jag ringde Collector pga att de erbjuder 0,5% lägre ränta om du lånar direkt via dom. Jag frågade om vi gjorde en ny ansökan direkt via Collector tar de då en ny kreditupplysning men det gör de inte utan den som är tagen gäller i 30 dagar. Är det möjligt för oss att göra en ansökan via Collector på det beloppet de erbjöd oss och sedan tacka ja till Forex erbjudande via Advisa eller får Collector veta att vi tackat ja till Forex via Advisa eller får Forex veta att vi tagit lån direkt hos Collector? Tänkte om det på nått sätt är möjligt att tacka ja till båda? Nån som har tips om hur vi ska göra??
Tacksam för svar!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Nope, bankerna får inte veta det. Kör bara.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vi sökte ett lån via Advisa och fick ett erbjudande från Forex bank och ett från Collector. Jag ringde Collector pga att de erbjuder 0,5% lägre ränta om du lånar direkt via dom. Jag frågade om vi gjorde en ny ansökan direkt via Collector tar de då en ny kreditupplysning men det gör de inte utan den som är tagen gäller i 30 dagar. Är det möjligt för oss att göra en ansökan via Collector på det beloppet de erbjöd oss och sedan tacka ja till Forex erbjudande via Advisa eller får Collector veta att vi tackat ja till Forex via Advisa eller får Forex veta att vi tagit lån direkt hos Collector? Tänkte om det på nått sätt är möjligt att tacka ja till båda? Nån som har tips om hur vi ska göra??
Tacksam för svar!!!

Fast det är väl tveksamt om ni får 0,5% rabatt om ni gör en ansökan direkt till Collector efter ni redan sökt via Advisa? Jag skulle dubbelkolla med deras kundtjänst!
 
H

Hanna86

Gäst
Poäng: 0
Fast det är väl tveksamt om ni får 0,5% rabatt om ni gör en ansökan direkt till Collector efter ni redan sökt via Advisa? Jag skulle dubbelkolla med deras kundtjänst!

Jag har pratat med deras kundtjänst och det var de som sa att jag antingen kunde göra en nu ansökan eller så kunde jag få prata med deras lånehandläggare på telefon så ändrar de bara räntan i förslaget vi fått.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
695
Poäng
637
Spelar det nån roll om jag ansöker hos Collector först eller ska jag tacka ja till Forex först? Vet du med säkerhet att Collector inte ser hos sig att jag tackade ja till ett annat erbjudande hos Advisa?

Bankerna ser inte sånt egentligen men i det här fallet när du gjort en ansökan hos advisa så kanske Collector kan se att budet från dem är makulerat i den ansökan för att du valt ett annat bud. Eller nåt sånt. Men du tar självklart Collectors lån först :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp